CEE'D - від 9 077 грн/міс. RIO - від 9 363 грн/міс. Tiggo - від 9 283 грн/міс. SPORTAGE - від 14 068 грн/міс. Niro - від 12 563 грн/міс. NIVA - від 8 224 грн/міс. Stonic - від 9 071 грн/міс. LADA GRANTA - від 5 518 грн/міс. LADA 4x4 - від 5 672 грн/міс. X-RAY - від 6 931 грн/міс. VESTA - від 7 052 грн/міс. JAC J4 - від 6 535 грн/міс. JAC S2 - від 6 819 грн/міс.
Останнім часом на ринку з´явилася сила-силенна операторів, які пропонують різноманітні програми придбання автомобілів. Не дивно, що у споживачів голова йде обертом від такої кількості пропозицій, від порівняння відсотків, виплат, специфічної термінології. Існують й новітні способи придбання, які дехто називає «альтернативними».
У вітчизняних ЗМІ можна зустріти суперечливу інформацію щодо такого способу купівлі автомобіля як придбання у групах - в залежності від того, з якими критеріями підходить журналіст або експерт до питання, чи прагне говорити лише про «недоліки» або ж намагається висвітити сутність послуги всебічно. Відомо, що кожна форма придбання, класичне кредитування в тому числі, має як переваги, так і такі особливості, які за бажанням можна витлумачити у той чи інший спосіб. Далеким від об’єктивності є пдіхід, коли суто кредитні критерії застосовуються до іншого механізму, який є альтернативою, а не різновидом автокредиту.
Напевно, варто докласти деяких зусиль, щоб зрозуміти у чому особливість придбання автомобілів у групах. Даниїл Мухін, керівник відділу по роботі з клієнтами одного із найбільш відомих операторів цього ринку ТОВ «АВТО ПРОСТО», яке представляє програму «АвтоТак», відповів на прискіпливі питання споживачів.
- Як Ви прокоментуєте таку думку, що це – чергова афера?
Як прояв упередженості до нових форм споживання, що не «вписуються» у звичайні споживчі моделі, помножену на небажання розібратися у суті програми. Так, ми всі схильні навішувати ярлики й не помічати те, що не хочеться помічати. Значно простіше охрестити програму придбання у групах аферою, фінансовою пірамідою. Ось, наприклад, «АВТОПЛАН». Цю компанію дехто вже навіть встиг «поховати» - проте вона продовжує виконувати свої обов´язки перед клієнтами. Щомісяця видаються сотні автомобілів, хоча нові угоди не укладаються. У той час як будь-яка фінансова піраміда не може існувати без постійного припливу нових клієнтів. Отже, придбання у групах немає нічого спільного з фінансовою пірамідою.
- Дехто каже, що за такими програмами Ви сплачуєте не за автомобіль, а лише за «обіцянку його отримання».
Кожен щомісячний внесок, який сплачує учасник нашої програми придбання у групах, містить три складові: плата власне за автомобіль, плата за послуги компанії та страхування. Тобто, кожен внесок, сплачений як до моменту одержання автомобіля, так і після його отримання, погашає частину його вартості. Тому Ви можете бути цілком певні, що сплачуєте не за що інше, як за своє авто.
- Чому за програмою придбання у групах учасники можуть чекати на свій автомобіль?
Придбання у групах передбачає, що автомобілі придбаваються за рахунок об´єднаних коштів усіх учасників групи без будь-яких інших фінансових вливань. Тобто, компанія-адміністратор не кредитує учасників програми. У цьому полягає суттєва відмінність придбання товарів у групах від кредиту чи лізінгу. Усі учасники групи сплачують внески, за рахунок цих коштів купуються автомобілі й передаються тим учасникам, які повинні їх отримати відповідно до правил програми. Наступного місяця – іншим учасникам. Але одночасно всі без винятку клієнти не можуть одержати авто. Розуміння умов програми вбереже Вас від невиправданих сподівань.
- Чи дійсно лише деякі учасники програми отримують автомобіль до того, як виплатять його повну вартість?
Клієнтами нашої програми стають ті споживачі, які не мають можливості придбати автомобіль за повну вартість. Видача автомобілів за програмою «АвтоТак» відбувається щомісяця. Кожен місяць сотні автомобілів передаються учасникам нашої програми, це є доконаний факт. Загалом 99% наших клієнтів отримують автомобіль до того, як завершать виплату його вартості, не говорячи вже про тих, хто отримує його у перший місяць. До речі, результати кожного розподілу обов´язково публікуються на сайті компанії, у загальнонаціональному виданні «Факти», а також на такому авторитетному Інтернет-ресурсі як «Auto-Consulting».
- Юристи кажуть, що придбання у групах абсолютно не регулюється українським законодавством.
Наразі ще не існує спеціального регулювання діяльності з адміністрування придбання у групах. Але це не значить, що така діяльність заборонена чи перебуває поза правовими межами. Всі угоди «АвтоТак» укладаються відповідно до Цивільного Кодексу та відповідають нормам чинного законодавства. Що стосується закону, яким регулювалася б наша діяльність, наша компанія вже давно працює над цим питанням, насамперед для захисту ринку придбання у групах від недобросовісних операторів. Але ж Ви розумієте, прийняття закону – непроста справа. Так чи інакше, придбання у групах існує в Україні вже понад 13 років. Жодна компанія, яка вдається до афер та працює незаконно, не змогла б існувати протягом такого часу й видати понад 40 600 автомобілів.
Українському менталітету притаманні такі якості: як помірність та обачливість. Й саме ці якості будуть доречними коли ви приймаєте важливе рішення: чи варто скористатися послугами тієї чи іншої компанії. Головне – чітко розуміти, що влаштує саме Вас відповідно до Ваших можливостей. А сказати автомобілю «так» можна у різний спосіб. Понад 40 600 українців зробили свій вибір й реалізували його в групах, одержавши автомобіль через програми «АВТОПЛАН» та «АвтоТак».
Павло Пилипчук