CEE'D - від 9 077 грн/міс. RIO - від 9 363 грн/міс. Tiggo - від 9 283 грн/міс. SPORTAGE - від 14 068 грн/міс. Niro - від 12 563 грн/міс. NIVA - від 8 224 грн/міс. Stonic - від 9 071 грн/міс. LADA GRANTA - від 5 518 грн/міс. LADA 4x4 - від 5 672 грн/міс. X-RAY - від 6 931 грн/міс. VESTA - від 7 052 грн/міс. JAC J4 - від 6 535 грн/міс. JAC S2 - від 6 819 грн/міс.
Купити автомобіль можна різними способами. Простіше і найшвидше - за готівку.
А якщо її бракує? Тоді залишаються кредит, лізинг і так звана придбання у групах. Роль покупця взяв на себе Дмитро Метьолкін.
СТОРОННІМ ВХІД ЗАБОРОНЕНО
Криза в Україні йде на спад, і банки посмілішали. Вже тридцять з них пропонують гривневі кредити на купівлю автомобілів. На жаль, скористатися цими люб'язними пропозиціями може далеко не кожен: необхідно довести, що твій офіційний дохід за останні 6-12 місяців був досить високий. До того ж, зазвичай діє віковий ценз: якщо вам немає 25 років або ви досягли пенсійного віку, ваші шанси отримати кредит мізерні.
Але, допустимо, ви його отримали, причому саме той, який користується попитом - на 7 років. І по наївності вважаєте, що банк видасть вам гроші у розмірі вартості автомобіля. Та ба! Ви повинні відразу внести в касу від 10 до 50% цієї вартості у вигляді авансу. І з вас, швидше за все, візьмуть також разову комісію у розмірі до 3%. Примусово оформлять страховий поліс КАСКО - це ще 5-8% вартості (а поневіряння з виплатою страхового відшкодування в нашій країні відомі навіть найнаївнішим). Ну і доведеться розщедритися по дрібницях - типу оплати послуг нотаріуса (500-1000 грн.) або послуг з переказу грошей автосалону. А тепер найважливіше: ставка за вашим кредитом складе
залежно від банку 17-24% річних. Порахуйте, яку частину вартості автомобіля ви переплатите за сім років.
Другий варіант - лізинг. Його суть полягає у довгостроковій оренді автомобіля з правом викупу за залишковою вартістю у кінці терміну дії договору. Взяти автомобіль в лізинг набагато простіше, ніж отримати кредит (така можливість існувала навіть у розпал кризи, коли кредити були практично недоступні). Лізинг привабливий також тим, що турботи, пов'язані з реєстрацією автомобіля, страхуванням, техоглядом в ДАІ, ремонтом і технічним обслуговуванням лежать на лізинговій компанії. Але, якщо кредитний автомобіль відразу є вашою власністю (будучи при цьому в запоруці у банку), то лізинговий упродовж дії договору залишається на балансі компанії. Головне ж, лізинг обходиться покупцеві дорожче за кредит, хоч і дозволяє зменшити первинні витрати. В Україні ним користуються, головним чином, юридичні, а не фізичні особи.
КРАЩА АЛЬТЕРНАТИВА КРЕДИТУ
Саме так іноді називають купівлю в групі. Цей спосіб придбання автомобіля спрощено можна назвати купівлею у складчину.
Люди, що не мають достатніх засобів на купівлю певної моделі, - наприклад, "Ланос"- підписують угоду з компанією-адміністратором, і та об'єднує їх у групу. Щомісячно кожен з них вносить деяку частину вартості машини.
На ці гроші компанія купує "Ланоси" і раз на місяць той, хто вніс на даний момент більше усіх, отримує свій автомобіль. Крім того, є своєрідний аукціон: учасник групи може заявити, що заради отримання автомобіля готовий зробити авансовий внесок. Заявки подаються в закритих конвертах і розкриваються комісією у день розподілу в присутності зацікавлених осіб. "Аукціонний" автомобіль дістається тому, хто запропонував більше інших.
Зрозуміло, отримавши машину, учасник групи повинен поступово виплатити залишок її вартості. Щоб гарантувати це, компанія-адміністратор заключає
з ним договір запоруки або вимагає знайти поручителя (в цій ролі може виступати як фізична, так і юридична особа). Вступити до групи дуже просто: досить пред'явити паспорт або документ, що його замінює.
Важливо, що тут, на відміну від кредиту і лізингу, від вас не вимагають сплатити "з порогу" велику (до 50%) частину вартості автомобіля. Зате і автомобіль дістанеться вам не відразу. Ви можете отримати його через пару місяців, а можете чекати декілька років: усе залежить від вашої фінансової активності на тлі інших учасників групи. Також, кінцевий термін чітко обумовлений умовами договору. Але людині властиво розраховувати на краще, і якщо вона, на її думку, чекає занадто довго, то нерідко почуває себе обдуреною. В першу чергу це відноситься до тих, хто підписує договір, прочитавши його текст "по діагоналі", а то й взагалі не читаючи…
При купівлі у групі разом з щомісячним внеском необхідно сплачувати послуги компанії-адміністратора - близько 0,5% від вартості обраного автомобіля. Учасник, що робить внески з випередженням графіку, отримує значну знижку. У результаті "переплата" за машину буде істотно нижча, ніж при довгостроковому кредиті.
Але потрібно мати на увазі, що при купівлі у кредит вартість автомобіля фіксується на момент підписання угоди, а при купівлі у групі може надалі змінюватися (вона встановлюється щомісячно виробником або постачальником машин відповідно до кон'юнктури ринку). Але вже сплачені внески при цьому не підлягають перерахунку за новою ціною, оскільки кожен сплачений внесок гасить певну частину вартості автомобіля.
Одна відома торгова мережа використовує в рекламі своєї дисконтної програми слоган: "Не потрібно знати правила, потрібно ними користуватися"! Проте саме їх незнання, таке характерне для наших співвітчизників, - вічне джерело скарг і розчарувань. Тому ще раз підкреслю: вибираючи між кредитом, лізингом і купівлею в групі, ретельно вивчіть "правила гри", зважте усі плюси і мінуси.
Ваш вибір має бути усвідомленим.